iPhone Thumb’ı Kürleme ve Önleme

Peace

[email protected]
Yönetici
Admin

iPhone Thumb’ı Kürleme ve Önleme​


Yazan: Gerda Endemann, Doktora

|

Yayınlanma tarihi: 20 Ekim 2022


Fotoğraf Sandra Semburg’un izniyle

Hipotez ve Gelişmekte Olan Araştırmalar


Hipotez ve Gelişmekte Olan Araştırmalar

Açıklamayı aç/kapat

Bazı erken gözlemler bu kavramı (veya teorinin bazı kısımlarını) destekler ve tam olarak neyin işe yaradığını açıklamaya yönelik bilimsel bir ilgi vardır.





İş yerindeki bir meslektaşım, mesajlaşma ile ilgili başparmak veya el ağrısı hakkında bir şey bilip bilmediğimi sordu. Başparmağım ve bileğim birkaç gün tam zamanlı klavye kullandıktan sonra ağrıyor olsa da yapmadım, bu yüzden birkaç uzmana sordum. Konsensüs, telefonlarımızda, tabletlerimizde ve bilgisayarlarımızda tekrarlayan stres yaralanmalarına neden olan aynı hareketleri tekrar tekrar yapmasıydı.

Ağrı başparmak, parmaklar veya bilekte olabilir ve iltihap olabilir veya olmayabilir. Keskin veya süreğen ağrı varsa, el hekimunuza, masörünüze veya fizyoterapistinize başvurmanız konusunda uyarıldım. Avuç içinde gözle görülür bir şişlik gibi belirli ağrı türleri özel tedavi gerektirebilir. Ancak diş tellerinin, iltihap önleyici kortizon enjeksiyonlarının ve ameliyatın sihirli değnek olmadığını unutmayın.

Yapabiliyorsanız, süreğen ağrı geliştirmeden önce önleyici tedbirler alın, çünkü el ağrısını önlemek, tedavi etmekten daha kolaydır. Herkesin söylediği ilk şey şuydu: Mümkün olduğunda telefonu kapatın ve dikte edin. Daha az mesaj gönderin ve dokunun geri dönmesine izin vermek için ara verin.


Mesajlaşma İle Başa Çıkmak İçin 3 Yaklaşım
Başparmak ve El Ağrısı​


Önerileri arasında örtüşme vardı, ancak her uzman benzersiz bir bakış açısı sağladı.

Başparmak Ağrısı için Fizik Tedavi​


Süper akıllı fizyoterapistim Cindy Mack, DPT’nin yardımıyla birkaç yeni (ayak) ve eski (boyun) yaralanmasından kurtuldum. Başparmağa mesaj göndermekle ilgili olarak, “Ana tedavi amacı, iltihabı azaltmak ve ele stabilite kazandırmak için başparmak ve bilek kaslarını güçlendirmek, böylece yüksek miktarda çalışmayı tolere edebilmektir” diyor.

Güç ve hareket aralığı oluşturmak için bir PT ile çalışmak, diğer yaralı vücut parçaları için yaptığımız şeydir, peki neden aynı şeyi iyi işleyen eller oluşturmak için yapmıyoruz?

Başparmak Ağrısı İçin Evde El Terapisi​


Benim harika kiropraktörüm, Marie Royer, DC, sırtları onarmaya başladığında bir çocuktu. Bütünsel düşünüyor ve her türlü ağrı ve sızı için ona gidiyorum. Royer’ın üzerinde çalıştığı bir tür başparmak ağrısı, anatomik enfiye kutusundadır. Baş parmağınızı esnettiğinizde, bilekten başparmağa uzanan iki tendonun bileğin iç kısmında küçük bir kase oluşturduğu yer burasıdır. Görünüşe göre kase, enfiye çekmek için kullanılmış – öğütülmüş tütün ve kokulu yağların bir karışımı.

İşte Royer’in tavsiyeleri:


  • Güne tam anlamıyla bir ısıtma yastığı ile ısınma ile başlayın veya iyileşme dolaşımını hızlandırmak için Epsom tuzlarına dalın. Enflamasyonu yatıştırmak için günü yaklaşık 15 dakika soğuk bir paketle bitirin.


  • Veya, özellikle enfiye kutusu alanı için, Royer sabah ve akşam sıcak ve soğuk tedavileri zıt sever: iki dakika soğukta, iki dakika sıcakta, iki dakika soğukta, iki dakika sıcakta, iki dakika soğukta. Soğukla başlayan ve soğukla biten beş döngü. Amaç, kan damarlarını dönüşümlü olarak daraltarak ve genişleterek şişliği dışarı pompalamaya çalışmaktır. Bu kontrast tedavisini sabah ısınması ve akşam soğuması ile birlikte gün ortası da yapabilirsiniz.


  • Günde üç kez gerin: Kolunuzu ve omzunuzu gevşetirken ve derin nefes alırken eli zorlamadan nazikçe germek için parmaklarınızı açın.


  • Başparmağınızı ve bileğinizi masaj yapmak ve germek için diğer elinizi kullanarak pasif bir şekilde gerin.


  • Ön kolu uzatın. Avuç içleriniz bir masanın üzerinde ve parmaklarınız size doğru bakacak şekilde ayağa kalkın. Nazik olun ve yaklaşık 20 saniye bekleyin. Bunu, özellikle bir klavyede çok fazla zaman harcıyorsanız, masanın üzerinde elin arkasıyla tekrarlayın.

El Ağrısını Önlemek İçin Telefonunuzu Düşünceli Tutmak​


San Francisco Eyalet Üniversitesi’nde bütünsel sağlık profesörü olan Erik Peper, duruş, vücut pozisyonu ve ergonomi hakkında çok şey anlamama yardımcı oldu. Telefonu uzun süre ara vermeden aynı konumda tutmanın bir problem olduğuna dikkat çekiyor. El kasları, kan akışı ve gençleşme için gerekli olan aralıklı gevşeme dönemleri olmaksızın sürekli olarak kasılır. Ve telefonu tutarken ve onu görmek için öne doğru eğilirken gergin olan sadece ellerdeki kaslar değil, kollar, omuzlar ve boyundaki kaslardır.

Peper, “Başparmağınızda ağrı varsa, omuzlarınızı koruyucu bir şekilde sıkın ve sıkın” diyor. “Ve bunu yaptığının farkında değilsin.” Kronik olarak gergin boyun ve omuzlardaki ve kolun üst kısmındaki, dirseğin hemen altındaki tetik noktalarının, kolda ve ele kadar ağrıya neden olabileceğini söylüyor.

Aciliyet, hızlı mesaj atma hissi varsa, sempatik sinir sistemi uyarılır ve bu da tetik noktalarını daha da fazla harekete geçirir.

İşte Peper’in tavsiyeleri:


  • Otururken dirseklerinizi destekleyin.


  • Yatarken, omuzlarınızın rahatlayabilmesi için kollarınıza destek sağlamak için bir yastık kullanın.


  • Dikkatli olmanız ve gözlemlenirken vücudunuzu dimdik tutmanız doğaldır. Sırtınızı duvara yaslamak gibi vücudunuzun otomatik olarak tetikte olmayacağı ve kendinizi güvende hissedeceği bir pozisyon bulun.


  • Aralar vermek. Telefonu bir elinize veya yere koyun. Omuzlarınızı yuvarlayın ve mesafeye bakın. Peper, “Omuzlarınızı yukarı ve arkaya yuvarlamak ve sonra düşmelerine izin vermek istiyorsunuz” diyor. “Omuzların daha da düşmesine izin verin, kollarınızın ve ellerinizin aşağı doğru gevşediğini hissedeceksiniz. Ve mesafeye bakmak gözlerinizin gevşemesini sağlar, bu da boyun ve omuzların gevşemesine yardımcı olur.”


  • Sabahları parmakların sertleştiği zaman içinderda kendinize küçük el masajları yapmayı tavsiyeyor: “Ellerinize ve kollarınıza masaj yapın, nefes alın, omuzlarınızın gevşediğini hissedin. Ama acı çektiğinde günün sonunu beklemeyin.”


  • Peper, beni bir spor terapistinden, el ağrısına neden olan tetik noktalarına nasıl masaj yapılacağına dair ayrıntılı talimatlara yönlendirdi.

Ek: Enflamatuar Tetikleyiciler​


Bir tür hoşgörüsüzlüğüm olduğu anlaşılan süt ürünleri yersem semptomlarımın alevlendiğini fark ettim. Meslektaşım, sabah bir veya iki bardak kırmızı şarap içtikten sonra ağrısının alevlendiğini fark etti. Alkol iltihaptır. Belirtilerinizle ilişkili tetikleyiciler var mı?

El Masajınız İçin:
İki Zengin Krem ve Harika Kokulu Bir Yağ​


  1. Liha IDAN OIL goop, 55 dolar



    LİHA
    İDAN YAĞI
    goop, 55 dolar

    Bu çok yönlü sümbülteberli hindistancevizi yağını masaj, kuru saç veya nemlendirme için kullanın.

    ŞİMDİ SATIN AL

  1. Grown Alchemist El Yıkama ve El Kremi İkiz Set goop, 70 $



    Yetişkin Simyacı
    Elde Yıkama ve
    El Kremi İkili set

    goop, 70 dolar

    Kuşburnu, mandalina ve deniz iğdesi yağları içeren bu lüks el kremi, eşit olarak doldurulmuş bir el yıkama ile birlikte gelir.

    ŞİMDİ SATIN AL

  • goop Beauty GOOPGENES Besleyici El Kremi goop, abonelik ile 25$/23$



    goop güzellik
    GOOPGENES Besleyici El Kremi
    goop, abonelikle 25$/23$

    Yatıştırılmış, pürüzsüz bir cilt için Shea yağı ve çuha çiçeği yağı.

    ŞİMDİ SATIN AL

İlgili Okuma​


Ekran Süresine Bağlı Baş Ağrılarını ve Boyun Ağrısını Önleme

Kan Dolaşımınızı İyileştirmenin 3 Etkili Yolu

Eski, Yerleşik Bir Yaralanmadan Nasıl İyileşirsiniz?

Yüksekliği Korumak İçin En İyi Egzersiz Şekli




SAĞLIK ARAÇ VE CİHAZLARININ MAĞAZASI

Bu makale bilgilendirme amaçlıdır. Profesyonel tıbbi tavsiye, teşhis veya tedavinin yerini tutmaz ve olması amaçlanmamıştır ve spesifik tıbbi tavsiye için asla güvenilmemelidir. Bu makalenin hekimların veya tıp pratisyenlerinin tavsiyelerini içerdiği ölçüde, ifade edilen görüşler alıntı yapılan uzmanın görüşleridir ve mutlaka goop’un görüşlerini temsil etmez.
 
Üst